Ben je van plan om je bedrijf te verhuizen naar een nieuwe locatie, maar wil je die verhuizing niet zelf doen? Het verhuizen van een bedrijf naar een andere locatie kan bijzonder veel tijd kosten. Bovendien kan een dergelijke verhuizing gepaard gaan met zeer veel stress welke je uiteraard het liefst van allemaal wil voorkomen. Omwille van deze reden kiezen veel mensen er dan ook voor om hun bedrijfsverhuizing uit te besteden aan professionele verhuizers. Denk jij ook in deze richting, maar zou je eerst een goed beeld willen krijgen van de gemiddelde kostprijs die hieraan verbonden is? Lees dan snel verder en kom alles te weten over het uitbesteden van je bedrijfsverhuizing evenals de kosten die er aan verbonden zijn.
Inhoud
Hoeveel kost een bedrijfsverhuizing?
Wanneer je uiteindelijk beslist om je bedrijfsverhuizing uit te besteden aan een professioneel bedrijf is het altijd interessant om daarvoor een beroep te doen op zogenaamde Professionele Project Verhuizers. Deze verhuizers hebben bijzonder veel ervaring met het verhuizen van bedrijven en hebben in het merendeel van de gevallen ook een speciale opleiding genoten. Op deze manier kan je er niet alleen zeker van zijn dat je bedrijf op zo efficiënt mogelijke wijze wordt verhuisd, daarnaast gebeurt dit ook nog eens met de grootst mogelijke zorg en op een overzichtelijke manier. Het laatste wat je namelijk wil is na je bedrijfsverhuizing niets meer terugvinden. De gemiddelde kostprijs voor het op deze manier uitbesteden van je bedrijfsverhuizing is terug te zien in onderstaande tabel.
Bedrijfsverhuizing | Wat is er nodig? |
– 50 werkplaatsen – 10 verhuisdozen per persoon – Vergaderruimte – Keuken |
– 3 grote verhuiswagens
– 2 verhuisliften – 8 professionele verhuizers – 1 werkdag |
Totale oppervlakte: 300 kubieke meter | Totale kostprijs: Ongeveer 5.900 euro |
De voordelen van een Professionele Project Verhuizer
Wanneer je er voor kiest om een beroep te doen op een professionele verhuizer die beschikt over het keurmerk Professionele Project Verhuizer zal deze steevast aan een aantal eisen moeten voldoen. Deze eisen hebben in het bijzonder betrekking tot de veiligheid, integriteit en kwaliteit. Daarnaast staan ook vakmanschap en de ontwikkeling daarvan centraal. Een zeer belangrijk gegeven is ook dat minstens 70 procent van de verhuizers die bij het bedrijf actief zijn een speciale opleiding moeten hebben genoten. Het uitbesteden van je bedrijfsverhuizing aan een professioneel verhuisteam brengt dus in ieder geval steeds de volgende voordelen met zich mee:
- Je ontvangt deskundig advies evenals een dito begeleiding voor en tijdens de verhuizing.
- Een bedrijfsverhuizing wordt steeds binnen een zo kort mogelijke tijdspanne gerealiseerd.
- De bedrijfsprocessen worden zo beperkt mogelijk opgehouden. Blijven verder werken kan dan ook veelal tot op het laatste moment.
- Objectieve en gecontroleerde zekerheid van het keurmerk.
- De bedrijfsverhuizing vindt steeds plaats met indekking door de algemene voorwaarden.
Keuzes die de kostprijs van een bedrijfsverhuizing beïnvloeden
Ondertussen mag het reeds duidelijk zijn wat de standaard kosten voor een bedrijfsverhuizing ongeveer zijn. Het is evenwel belangrijk om je niet blind te staren op deze kosten. Het is namelijk zo dat deze kostprijs nog door verschillende keuzes kan worden beïnvloed. We zetten al deze keuzes nog even voor jou op een rijtje:
Keuze 1: De omvang van de bedrijfsinventaris
De eerste keuze die een invloed kan hebben op de kostprijs welke voor een zakelijke verhuizing in rekening wordt gebracht heeft betrekking tot de bedrijfsinventaris. Hoe omvangrijker deze inventaris hoe hoger de kosten uiteraard komen te liggen. Een bedrijfsinventaris die bestaat uit slechts 20 werkplaatsen is dan ook veel voordeliger om te verhuizen dan een bedrijfsinventaris bestaande uit 50 werkplaatsen.
Keuze 2: Extra verhuizers
Het is voor elk bedrijf van bijzonder groot belang dat de verhuizing zo snel en efficiënt mogelijk gebeurt. Elke dag waarop de bedrijfsprocessen niet werken is namelijk een dag waarop er verlies wordt gedraaid en dat is uiteraard niet de bedoeling. Veel bedrijven kiezen er omwille van deze reden voor om geen gebruik te maken van één of twee verhuizers, maar schakelen wat extra krachten in. Hierdoor zal je misschien dan wel iets meer kosten per uur moeten betalen, maar daar staat tegenover dat de verhuizing op een zo kort mogelijke tijdspanne kan worden uitgevoerd waardoor het verlies stevig kan worden beperkt. De kosten die voor extra verhuizers in rekening worden gebracht zijn de volgende:
Dienst | Gemiddelde kostprijs |
Professionele verhuizer | Ongeveer 35 euro per uur |
verhuiscoördinator (eventueel) | Ongeveer 65 euro per uur |
Keuze 3: De voorrijkosten
Op het eerste zicht lijken de voorrijkosten die voor een zakelijke verhuizing in rekening worden gebracht verwaarloosbaar, maar dat zijn ze allerminst. Van zodra de afstand tussen de verschillende locaties groter is dan 20 kilometer worden er door de verhuisfirma altijd voorrijkosten aangerekend. Deze voorrijkosten kunnen variëren tussen 0,50 en 1 euro per kilometer. Dit lijkt op het eerste zicht inderdaad niet zo overdreven veel, maar in de praktijk loopt dit al snel op. Enkele keren heen en weer rijden tussen twee locaties die relatief ver van elkaar afgelegen zijn kan al snel een paar honderden euro’s kosten. Kiezen voor een professioneel verhuisbedrijf uit de buurt is dan ook altijd een goed idee!
Keuze 4: Eventuele extra verhuisdiensten
Tot slot is het bij een zakelijke verhuizing in bepaalde gevallen noodzakelijk om eveneens gebruik te maken van verschillende extra services. Deze extra services hebben betrekking tot bijvoorbeeld het uitruimen van archieven en / of het demonteren van meubelen. We zetten graag voor jou ook deze mogelijkheden en kosten even op een rijtje door middel van onderstaande tabel.
Extra verhuisdienst | Gemiddelde kostprijs |
Uitruimen en verhuizen van archieven | Ongeveer 35 euro per uur |
Monteren en demonteren van meubilair | Ongeveer 35 euro per uur |
Handyman service | Ongeveer 40 euro per uur |
Hoewel deze extra verhuisdiensten lang niet altijd nodig zijn bij een bedrijfsverhuizing kunnen ze in bepaalde gevallen zeker en vast een meerwaarde betekenen. Bovendien sparen ze jou ook nog eens zeer veel tijd uit en kan je er bijvoorbeeld zeker van zijn dat je archieven op een overzichtelijke manier worden meeverhuisd. Wanneer je als bedrijfsleider echt zo weinig mogelijk omkijken wil hebben naar je bedrijfsverhuizing is het dan ook altijd de moeite waard om deze extra verhuisdiensten in overweging te nemen.